zaterdag 24 september 2011

This dream never ends

This dream never ends schreef ik vrij snel na Once en Chains - maar om de één of andere reden werd dit nummer pas gefinaliseerd toen we het voor de eerste keer opnamen in onze home studio's.
Samen met No more (you and me) waren dit ook de vier nummers die in de new wave-set van Strange as Angels geïntegreerd werden. Dit zullen dan ook de deuntjes zijn die de meeste toeschouwers kennen - of misschien beter: al eens gehoord hebben.

Het acoustische gitaarrifje kwam ik op terwijl ik wat aan het prutsen was op mijn gitaar. De inspiratie voor de tekst haalde ik bij Nienke, een meisje dat een paar keer was komen kijken naar onze Cure-tribute met Strange as Angels in Nederland. Ik was bevriend met haar op Hyves (een Nederlandse variant van Facebook) en op een dag had ze een foto gepost van een nieuwe tattoo die ze had laten plaatsen in haar nek. Het was de tekstregel: "This dream never ends". Oorspronkelijk was dit niet de titel van het nummer - het heette eerst Kryptonite, maar om alle verwarring met het gelijknamige nummer van 3 Doors Down te vermijden, hebben we het uiteindelijk This dream never ends genoemd.

Ik heb een paar kenmerken van muze Nienke in het nummer verwerkt (bvb Starsign of Capricorn) en de rest is aan mijn fantasie ontsproten. Het refrein bijvoorbeeld, is een mooi voorbeeld daarvan. De stemmingswisseling in het midden van het nummer was ook iets wat ik al een tijdje in gedachten had. Ook het baslijntje had ik volledig in mijn hoofd. Er aantal mensen dacht dat het nummer op de Twilight Saga was gebaseerd. Die mensen moet ik echter teleurstellen - al begrijp ik wel van waar ze dat idee halen, maar ik ben niet echt een Edward en Bella kinda guy...

Ook voor dit nummer maakten we met kerstmis vorig jaar een clip. Dit keer deed Bram alles zelf. We kwamen wel niet in de clip voor, maar toch een geslaagd concept. De clip kan je hier nog een bekijken:



Klein detail: Nienke zelf heeft het nummer nog niet live gehoord...

De tekst kan je hieronder terugvinden:

THIS DREAM NEVER ENDS

She came all dressed in black
fifteen, sixteen heart attack
I really lost my groove - the way you move
your arms around his neck
I felt alone

Intoxicated dreams
Dislocated hollow screams
the way you hold your drink, makes me think
the dark is ours
and we belong

Run away with me
through the night
Escape with me
Kryptonite

The evening she was scorned
The starsign of Capricorn
The moon so shallow, stars were bright
They lasted through the night
and we, we were born

Run away with me
through the night
Escape with me
Kryptonite

Everything I have - I’d waste it
with your prescence I’d replace it
This never ends
This dream never ends

Since the moment we were born
Bodies melted - minds were torn
This never ends
This dream never ends

Skins burn in the pale moonlight
Just like victims of delight
This never ends
This dream never ends

Bruise me, hurt me do me wrong
And I still write you this song
This never ends
This dream never ends

This dream never ends
This never, ever ends


Geen opmerkingen:

Een reactie posten